3 tips til at optimere workflowet på kontoret

3 tips til at optimere workflowet på kontoret
Foto: Shutterstock

Annoncørbetalt indhold

Har du brug for inspiration til, hvordan du kan optimere jeres workflow i virksomheden? Synes du, at medarbejderne virker umotiverede? Du er måske ligefrem selv umotiveret for tiden? Der er en masse du kan gøre – og måske er det også tid til at udskifte noget af jeres udstyr?

Vi ved allesammen, at det er langt sjovere at dyrke motion, hvis man har nogle nye løbesko eller et nyt sæt træningstøj. Det er det samme, når det handler om arbejdet. Når nyt udstyr kommer indenfor døren, skal det jo leges med og afprøves!

I denne artikel har vi samlet 3 tips til, hvordan du optimere workflowet i din virksomhed samt fremprovokere en smule motivation – både hos dig selv og dine medarbejdere.

Ergonomi

Hvis du ikke før har hørt om ergonomi, er det nu, du skal spidse ører! Ergonomi handler nemlig om, at både møbler og udstyr støtter op om den individuelle medarbejders fysiske sundhed. Det kan eksempelvis være den rette stol, den rette computerskærm – sågar en fodskammel for at skåne medarbejderens ben og blodomløb.

Du kan nemt inddrage dine ansatte i denne beslutningsprocess. Måske har de båret rundt på nogle ønsker i længere tid uden at vide, at det var en mulighed at italesætte det? Hvis du påtaler det, er der ingen tvivl om, at de vil nyde at blive inddraget.

God internetforbindelse

En anden ting, som kan gøre dine medarbejdere virkelig irriteret i løbet af arbejdsdagen, er en dårlig internetforbindelse – og hvis man i den forbindelse ikke sikrer ens egen og sine ansattes datasikkerhed online. Hvis man har en dårlig internetforbindelse er man nødt til hele tiden at genstarte – både computer og router. Hvis man derimod har en god internetforbindelse, vil man opleve, at man ikke bliver forstyrret i sit workflow gang på gang.

Det er derfor selvsigende, at en god internetforbindelse hurtigt kan være med til at optimere ens ansattes workflow – for slet ikke at tale om sin egen produktivitet. Vidste du, at du ikke behøver at installere fiber for at få en god internetforbindelse? Der er nemlig lige så mange fordele ved at vælge Cisco Meraki Go WiFi, hvis man har et firma, som ikke har flere end 50 ansatte.

Pauser

Til slut vil vi fremhæve en sidste ting, som du kan gøre, for at optimere dine medarbejderes workflow – nemlig pauser. Hvis man omfavner idéen om, at man skal tage små pauser i løbet af dagen, vil ens ansatte også være mere tilbøjelige til at gøre således.

Når hjernen får bare et par minutters pauser fra tid til anden, vil man som medarbejder opleve at man får mere energi til at være effektiv i forbindelse med sine arbejdsopgaver.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

Solve : *
13 − 12 =